Skogsmulle

 
Varför är det så viktigt att ha fina tävlingsponnyer för att nå världtoppen i ridsport. Jag har en gammal vän som behövde ett hem är han blivit plågad. Alla verkar tro att man endast kan vara lycklig med fina tävlingsponnyer som hppar allt eller går superfint i dressyren. 
 
 
Innan jag köpte min Fiver blev han plågad och dragen i munnen. Dom försökte rida in honom med en jättestor människa på! Inte undra på att han gick iväg. Stakkarn. Jag vill bara förmedla att ävven gammla skogsmullar kan vara underbara ponnyer. Fiver är 14 år och hur mysig som helst. Man lär sig nästan bara mer av att ha en ponny som ger en utmanigar. Han gör allt med mig men oavsett vad flyger ja inte av.....
 
 
En gammal skogsmulle som Fiver är en perfect förstaponny för det tuffa ryttaren. Men Måna som bloggar ska ha jätteduktiga ponnyer. Till en visso är det bra oxå men skogsmullar har mer att ge än en ponny i ponny-sm. Dissa aldrig en skogsmulle bara för att dom inte är utbildade för tävling. Rädda en häst istället för att vara den dyra typen!


Kommentarer
Myran säger:

Fin blogg och jättesöt ponny! =)

Svar: Tack o Tack!//Moppie
Moppie

2013-07-03 | 15:45:12
Bloggadress: http://myranmagnusson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback